- Artykuły przygotowane w formacie Microsoft Word (pliki doc lub docx) zgodnie z poniższymi wskazówkami prosimy przesyłać do końca września bieżącego roku drogą elektroniczną za pomocą platformy Open Journal System (OJS)
- Artykuły zostaną poddane wstępnej recenzji redakcji czasopisma, a autor będzie poinformowany w przeciągu dwóch tygodni o jej wynikach drogą elektroniczną na podany podczas rejestracji adres e-mail. Tą samą drogą autor będzie informowany o kolejnych krokach procesu redakcyjnego (informacje o recenzjach oraz przyjęciu/odrzuceniu artykułu do publikacji).
- Średni czas oczekiwania autora od czasu akceptacji manuskryptu przez redakcję do czasu jego publikacji wynosi od czterech do pięciu miesięcy.
- Teksty powinny mieć minimalną objętość 20 tys. znaków ze spacjami plus bibliografia (bez ograniczeń).
- Każdy artykuł w czasopiśmie zawiera tytuł, streszczenie, słowa kluczowe w języku autora i w języku angielskim. Czasopismo opatrzone jest tytułem, spisem treści, słowem wstępnym, biograficznymi notami o autorach w języku polskim i angielskim. Teksty są recenzowane i przyjęte do druku po uzyskaniu pozytywnych recenzji i dokonaniu korekty według ewentualnych uwag recenzentów.
- W artykule powinny znaleźć się następujące informacje:
Imię i nazwisko autora (pogrubioną czcionką)
ORCID:
Nazwa uczelni….
Wydział….
- Struktura artykułu:
TYTUŁ ARTYKUŁU ( w języku autora i w języku angielskim)
Streszczenie ( w języku autora i w języku angielskim)
Słowa kluczowe (w języku autora i w języku angielskim)
Wprowadzenie / słowo wstępne
Główna treść
Podsumowanie i wnioski
Bibliografia
- W tekście głównym: czcionka Times New Roman 11 p. i 1 p. odstępu między wierszami. Tekst w językach obcych wyróżniamy kursywą.
- W tekście nie stosujemy dłuższych cytatów niż 200 znaków, które wyodrębniamy w cudzysłowie i opatrujemy w nawiasie półokrągłym przypisem w układzie nazwisko, rok i strona, na przykład (Tatarkiewicz, 1978: 122). Do tekstów nie wprowadzamy przypisów dolnych.
- Tekst wyrównany do lewego marginesu (margines 2,5 cm z każdej strony); nie stosujemy przenoszenia wyrazów.
- Nie stosujemy jakichkolwiek pogrubień, „rozstrzeleń” (spacjowań), np. w nazwiskach w bibliografii.
- Tytuły utworów zapisujemy kursywą bez cudzysłowów; tytuły czasopism czcionką tekstową w cudzysłowie.
- W tekście głównym nie stosujemy skrótów typu: m.in.; tj. — należy posługiwać się pełnymi formami.
- Wcięcia akapitowe 1,25 (automatyczne, uzyskiwana przez wciśnięcie klawisza tab.), nie separujemy akapitów w żaden inny sposób.
- Pod tekstem musi być podana bibliografia według wskazań.
- Opis bibliograficzny artykułu z czasopisma: Autor, Tytuł artykułu, „Tytuł czasopisma”, rok xxxx, numer/ tom x, s. x., np.
Sitarska Barbara, Działalność polityczna i twórczość pedagogiczna Jana Amosa Komeńskiego, W: B. Sitarska (red.), O Janie Amosie Komeńskim i jego poglądach na edukację, „Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne, seria pedagogika”, t. I, Siedlce 2014, s. 281-299.
Sitarska Barbara, O Janie Amosie Komeńskim i początkach komeniologii (polski, angielski, niemiecki), W: B. Sitarska (red.), Jan Amos Komeński – jego pedagogika i filozofia, „Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne, seria pedagogika”, t. II, Siedlce 2015, s. 23-44.
Sztobryn Sławomir, Wprowadzenie do pansoficznych podstaw pedagogiki Jana Amosa Komeńskiego, W: B. Sitarska (red.), Jan Amos Komeński – współczesne interpretacje i reinterpretacje jego twórczości „Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne, seria pedagogika”, t. III, Siedlce 2016, s. 25-33.
Sitarska Barbara, Zamiast „Wprowadzenia”. O recepcji własnej Jana Amosa Komeńskiego i autorów „Siedleckich Zeszytów Komeniologicznych, seria pedagogika, W: Barbara Sitarska (red.), Współczesne recepcje Jana Amosa Komeńskiego, „Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne, seria pedagogika”, t. IV, Siedlce 2017, s. 13-39.
Sitarska Barbara, Jan Amos Komeński w trzecim tysiącleciu. Odczytania-kontynuacje-krytyka, „Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne, seria pedagogika”, t. V, Jan Amos Komeński w epoce współczesności, odczytania-kontynuacje-krytyka, Siedlce 2018, s. 211-250.
Sławomir Sztobryn, Miejsce komeniologii we współczesnych naukach humanistycznych, „Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne, seria pedagogika”, t. VI, W stronę komeniologii jako nauki, dyskusje-polemiki-dylematy, Siedlce 2019, s. 27-34.
Gara Jarosław, „Świat życia codziennego” jako źródło wiedzy pedagogicznej, „Przegląd Pedagogiczny” 2009, nr 2, s. 9-19.
- Opis bibliograficzny książki z serii wydawniczej: Autor, Tytuł, podtytuł, wyd. x popr. i uzup., oprac. xxx, przekł. xxx, Wrocław 19xx, s. 5., np.
Komeński Jan Amos, Z labiryntów szkolnych wyjście na otwartą przestrzeń, czyli maszyna dydaktyczna, W: Pisma wybrane, Wrocław-Warszawa-Kraków 1964, s. 510-532.
Komeński Jan Amos, Świat w obrazach rzeczy dostępnych zmysłom, przekł., wstęp i oprac. A. Fijałkowski, Warszawa 2015.
Montaigne Michael, Próby, przekł. T. Boy-Żeleński, Warszawa 2002.
- W przypadku prac zbiorowych prosimy podawać podtytuły oraz imiona i nazwiska redaktorów tomów: Autor, Tytuł artykułu, W: redaktor/redaktorzy, Tytuł zbioru, podtytuł, t. x, Wrocław 19xx, s. 23–65., np.
Sitarska Barbara, Jan Amos Komeński prekursorem idei edukacji całożyciowej, W: B. Sitarska, R. Mnich (red.), Jan Amos Komeński a kultura epoki baroku /Johan Amos Comeniusund die Kultur des Barock, Studia Comeniana Sedlcensia, t. I, Siedlce 2007, s.71-82.
Sitarska Barbara, Johan Amos Comenius als Vorkämpfer der Idee der lebenslangen Bildung, W: B. Sitarska, R. Mnich, M. Richter (red.), W. Korthaase – badacz J. A. Komeńskiego, Studia Comeniana Sedlcensia, t. II, Siedlce 2009, s. 271-280.
Sitarska Barbara, Dlaczego Jan Amos Komeński wciąż żyje wśród nas?, W: B. Sitarska, R. Mnich (red.), Jan Amos Komeński w kontekście kultury i historii europejskiej XVII wieku, Studia Comeniana Sedlcensia, t. III, Siedlce 2010, s. 149-160.
Sitarska Barbara, Jan Amos Komeński jako humanista wszechczasów, W: B. Sitarska, R. Mnich (red.), Jan Amos Komeński a Europa XVII wieku/ Jan Amos Komenský und Europa im XVII. Jahrhunderts, Studia Comeniana Sedlcensia, t. IV, Siedlce 2012, wersja polsko-niemiecka, s. 129-149.
Łomny Zygmunt, Humanizm i uniwersalizm – współczesne klucze do dziedzictwa Komeńskiego, W: Z. Jasiński, F.A. Marek (red.), Jan Amos Komeński prekursor uniwersalizmu, Wychowanie i samowychowanie w myśli filozoficznej Jana Amosa Komeńskiego, Opole-Ołomuniec 1992, s. 11-21.
- W tekście głównym i bibliografii prosimy podawać pełne nazwy miejscowe, imiona i nazwiska osób.
- Nie podajemy nazw wydawnictw.
- Konieczne jest przygotowanie kilkuzdaniowej noty o autorze tekstu zawierającej informacje o miejscu pracy, zainteresowaniach naukowych, najważniejszych publikacjach.
- Prosimy przestrzegać następujących zasad stosowania pauzy:
- (pauza, skrót klawiaturowy Alt + Ctrl + minus numeryczny) tylko jako myślnik;
- (półpauza, skrót klawiaturowy Ctrl + minus numeryczny) pomiędzy cyframi, np. s. 23–24, w. XV–XVI;
- (dywiz) tylko w złożeniach typu: polsko-niemiecki.
- Przed oddaniem tekstu do druku i po poprawieniu uwag recenzenta każdy autor składa oświadczenia o:
UWAGA !
Do "Siedleckich Zeszytów Komeniologicznych, seria PEDAGOGIKA" przyjmujemy teksty tylko o Janie Amosie Komeńskim, uwzględniając tytuł bieżącego tomu. Jest on wcześniej podany w AKTUALNOŚCIACH na witrynie SZK: www.comenius.uph.edu.pl