VOLUME V
JOHN AMOS COMENIUS IN THE CONTEMPORARY PERIOD
interpretations – continuations – critique
Edited by Barbara Sitarska
University of Natural Sciences and Humanities in Siedlce
Content:
Articles:
INTERPRETATIONS AND CONTINUATIONS OF JOHN AMOS COMENIUS’ IDEAS
- Sławomir Sztobryn, Znaczenie i obecność myśli pedagogicznej Jana Amosa Komeńskiego w prądach i kierunkach pedagogiki Nowego Wychowania
- Janina Florczykiewicz, Myśl pedagogiczna Jana Amosa Komeńskiego a założenia Nowego Wychowania
- Manfred Richter, Lesungen und fortsetzung idee Johann Amos Komeńský nach 1989
- Alexander Kobernyk, Inna Osadchenko, Myroslava Tkachuk, Modern interpretation of psychodidactic ideas of J.A. Comenius
- Сучасна інтерпретація психодидактичних ідей Я.А. Коменського (ukrainian version)
- Jelena Maksimović, Jelena Osmanović, Aleksandra Milanović John Amos Comenius’ contribution to the development of the didactic methodology
- Značaj Jan Amosa Komenskog za razvoj metodologije pedagogije (slovak version)
- Ewa Jagiełło, Program Jana Amosa Komeńskiego rozumnego wychowania dzieci w wieku przedszkolnym a współpraca przedszkola z rodzicami dzieci w recepcji współczesnych nauczycieli przedszkola
- Lubomír Hampl, Proroctví Jana Ámose Komenského pro Český Národ uskutečňované jako jeho dědictví v současnosti – odhady, pokračování, kritika
- Bernhard Josef Stalla, Johann Amos Komenský und seine pädagogischen ideen in Europa heute
- Barbara Sitarska, Jan Amos Komeński w trzecim tysiącleciu.
MODERN COMENIOLOGISTS AND THEIR CONTRIBUTION TO THE DEVELOPMENT OF COMENIOLOGY – interpretations and continuations of John Amos Comenius’ ideas