logo czasopisma

Home page of

Siedlce Comeniological Research Bulletin

Pedagogy Series

  1. Articles prepared in Microsoft Word format (doc or docx files) in accordance with the following instructions should be submitted till the end of April each year through the platform ICI Publishers Panel .
  2. The articles will undergo an introductory review by the magazine’s editorial board, and the author will be informed about its results within two weeks via email at the email address provided during registration. The author will be also informed about further editing procedures (reviewing results and the acceptance or rejection of the article to be published).
  3. The average time the author has to wait for the publication of his/her manuscript is four-five months starting from the moment of its acceptance by the editors.
  4. Texts should be no shorter than 20.000 characters with spaces plus bibliography (unlimited).
  5. Each article in the magazine has a title, an abstract, key words in the author’s mother tongue and in English. The magazine has a title, a table of contents, an introduction, and the authors’ biographical notes in Polish and in English. The texts are reviewed and accepted to be published after being positively reviewed and revised according to any reviewers’ remarks.
  6. The article should contain the following information:

 

The author’s name (in bold)

ORCID:

Name of the university…..

Faculty…….

 

  1. Article structure:

TITLE (in the author’s mother tongue and in English)

Abstract (in the author’s mother tongue and in English)

Key words (in the author’s mother tongue and in English)

Introduction

Main body

Summary and conclusion

Bibliography

  1. Use 11 p. Times New Roman font and 1 p. interline spacing in the main text. Use italics for foreign words in the text.
  2. A text can contain a quotation of no more than 200 characters in quotation marks, followed by a parenthesis note including the author’s surname, date of publication and page, e.g. (Tatarkiewicz, 1978: 122). Do not use footnotes for the text.
  3. Texts should be justified to the left margin (2,5 cm. margins on all sides); do not divide words at the end of lines.
  4. Do not use bold face or letter-spacing, e.g. in names in the bibliography.
  5. Titles of works should be in italics without quotation marks, titles of journals – in text font in quotation marks.
  6. Do not use abbreviations such as e.g.; i.e. in the main text – words must be spelt out.
  7. Paragraph indentation 1.25 tab, do not use inter-paragraph spacing.
  8. Bibliography must be provided below each text according to the instructions.
  9. Referencing a paper in a journal, the order is: Author, Title of paper, “Name of journal”, year xxxx, issue / volume x, p. x, e.g.

Sitarska Barbara, Działalność polityczna i twórczość pedagogiczna Jana Amosa Komeńskiego, W: B. Sitarska (red.), O Janie Amosie Komeńskim i jego poglądach na edukację, „Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne, seria pedagogika”, t. I, Siedlce 2014, s. 281-299.

Sitarska Barbara, O Janie Amosie Komeńskim i początkach komeniologii (polski, angielski, niemiecki), W: B. Sitarska (red.), Jan Amos Komeński – jego pedagogika i filozofia, „Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne, seria pedagogika”, t. II, Siedlce 2015, s. 23-44.

Sztobryn Sławomir, Wprowadzenie do pansoficznych podstaw pedagogiki Jana Amosa Komeńskiego, W: B. Sitarska (red.), Jan Amos Komeński – współczesne interpretacje i reinterpretacje jego twórczości „Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne, seria pedagogika”, t. III, Siedlce 2016, s. 25-33.

Sitarska Barbara, Zamiast „Wprowadzenia”. O recepcji własnej Jana Amosa Komeńskiego i autorów „Siedleckich Zeszytów Komeniologicznych, seria pedagogika, W: Barbara Sitarska (red.), Współczesne recepcje Jana Amosa Komeńskiego, „Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne, seria pedagogika”, t. IV, Siedlce 2017, s. 13-39.

Sitarska Barbara, Jan Amos Komeński w trzecim tysiącleciu. Odczytania-kontynuacje-krytyka, „Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne, seria pedagogika”, t. V, Jan Amos Komeński w epoce współczesności, odczytania-kontynuacje-krytyka, Siedlce 2018, s. 211-250.

Sławomir Sztobryn, Miejsce komeniologii we współczesnych naukach humanistycznych, „Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne, seria pedagogika”, t. VI, W stronę komeniologii jako nauki, dyskusje-polemiki-dylematy, Siedlce 2019, s. 27-34.

Gara Jarosław, „Świat życia codziennego” jako źródło wiedzy pedagogicznej, „Przegląd Pedagogiczny” 2009, nr 2, s. 9-19.

  1. For a book from a book series: Author, Title, subtitle, x edition revised and updated, xxx study, xxx translation, place and date of publication, page numbers, e.g.

Komeński Jan Amos, Z labiryntów szkolnych wyjście na otwartą przestrzeń, czyli maszyna dydaktyczna, W: Pisma wybrane, Wrocław-Warszawa-Kraków 1964, s. 510-532.

Komeński Jan Amos, Świat w obrazach rzeczy dostępnych zmysłom, przekł., wstęp i oprac. A. Fijałkowski, Warszawa 2015.

Montaigne Michael, Próby, przekł. T. Boy-Żeleński, Warszawa 2002.

  1. For joint publications, provide subtitles and editors’ first names and surnames: Author, Title of paper, [in:] editor(s), Title of publication, subtitle, x, place and date of publication, page numbers, e.g.

Sitarska Barbara, Jan Amos Komeński prekursorem idei edukacji całożyciowej, W: B. Sitarska, R. Mnich (red.), Jan Amos Komeński a kultura epoki baroku /Johan Amos Comeniusund die Kultur des Barock, Studia Comeniana Sedlcensia, t. I, Siedlce 2007, s.71-82.

Sitarska Barbara, Johan Amos Comenius als Vorkämpfer der Idee der lebenslangen Bildung, W: B. Sitarska, R. Mnich, M. Richter (red.), W. Korthaase – badacz J. A. Komeńskiego, Studia Comeniana Sedlcensia, t. II, Siedlce 2009, s. 271-280.

Sitarska Barbara, Dlaczego Jan Amos Komeński wciąż żyje wśród nas?, W: B. Sitarska, R. Mnich (red.), Jan Amos Komeński w kontekście kultury i historii europejskiej XVII wieku, Studia Comeniana Sedlcensia, t. III, Siedlce 2010, s. 149-160.

Sitarska Barbara, Jan Amos Komeński jako humanista wszechczasów, W: B. Sitarska, R. Mnich (red.), Jan Amos Komeński a Europa XVII wieku/ Jan Amos Komenský und Europa im XVII. Jahrhunderts, Studia Comeniana Sedlcensia, t. IV, Siedlce 2012, wersja polsko-niemiecka, s. 129-149.

Łomny Zygmunt, Humanizm i uniwersalizm – współczesne klucze do dziedzictwa Komeńskiego, W: Z. Jasiński, F.A. Marek (red.), Jan Amos Komeński prekursor uniwersalizmu, Wychowanie i samowychowanie w myśli filozoficznej Jana Amosa Komeńskiego, Opole-Ołomuniec 1992, s. 11-21.

  1. In the main text and in bibliography write full place names, first names and surnames.
  2. Do not provide name of publisher.
  3. Append a note on the author of the text up to several sentences long supplying information about his or her workplace, academic interests and major publications.
  4. Please conform to the following rules of dash usage:
    • the em dash (entered Alt + Ctrl + Num -) only to denote a break in a sentence;
    • the en dash (Ctrl + Num - ) used within numbers, e.g. pp. 23 - 24, 15th - 16thcenturies;
    • hyphen used only in compounds such as Polish-German.
  5. Having corrected the text according to the reviewer’s remarks, before submitting the text for publication, each author submits a statement of:

ATTENTION!

For ”Siedlce Comeniological Research Bulletin, PEDAGOGY series” we only accept texts about John Amos Comenius, having regard to the title of the volume. It is announced in the NEWS on the Bulletin website www.comenius.uph.edu.pl